Daniela Sarlo werkt sinds 2007 bij de Nederlandse Expert Groep, vanaf 2022 als commercieel directeur. Ze is gedreven om iedere Expertwinkel naar een steeds hoger serviceniveau te brengen. “Wij staan als Expert Groep ten dienste van onze lokale ondernemers, zodat zij de klant goed van dienst kunnen zijn.”
Expert is al ruim 50 jaar de vakspeciaalzaak in de home-elektronica-retail. De retailformule onderscheidt zich met drie pijlers: beste
service, persoonlijk advies en vertrouwd dichtbij. Het maakt niet uit of de klant in één van de 140 Expert-winkels of via de webshop www.expert.nl een bestelling plaatst: alles wordt geregeld door de lokale Expert-winkel. Expert bundelt zo de krachten van lokaal en landelijk, en van online en offline, tot één sterk merk
“Vonk en Co straalt aan alle kanten kwaliteit
uit. Wij, maar ook de grote Duitse merken, doen
graag zaken met ze. Dat is niet voor niets. Het is
echt een hoogwaardige vervoerder voor witgoed.”
Expert en Vonk: Er zit muziek in
Vonk en Co doet onze bevoorrading en brengt dit in één keer naar de lokale winkels. Daniela vertelt
enthousiast over de samenwerking met Vonk. “In de toekomst kan een deel van het lokale voorraadproces misschien ook door een partij als Vonk en Co worden gedaan. Daar zijn op dit moment oriënterende gesprekken over met Jeroen de Vree en Stephan Vonk. Voor ons is de levering aan de consument met dropshipment uit handen geven nog best spannend. Voor dit proces nemen we dan ook bewust wat meer tijd en de winkelondernemer moet het uiteindelijk vooral zelf zien zitten. We onderzoeken of er muziek in zit voor alle partijen.”
Geen Chinese handleidingen
In de nieuwste campagne maakt Expert gebruik van het vertrouwde thema ‘daar word je wijzer van’.
De ‘je’ vertalen ze naar allerlei nieuwe doelgroepen, zoals gamers, single vaders, bespaarders, webshoppers en filmfans. Expert wil de mensen zo direct mogelijk aanspreken en ze vertrouwd maken om
‘ouderwets’ naar de winkel te gaan. Ook als je online besteld, ontvang je de producten via de lokale
winkel. Daniela licht toe: “Expert biedt altijd volledige service bij de installatie en snel hulp bij een defect. Dit krijgt je niet makkelijk geregeld bij de concurrentie. Zij zijn van de laagste prijs en de verkoopstunts.
Via buitenlandse aanbieders en marktplaza’s ontvang je soms zomaar een product of handleiding in
het Chinees. Heel eerlijk, dat zal bij ons niet gebeuren.” Ze vertelt verder: ‘‘De Vonk-chauffeurs zijn
een betrouwbaar gezicht voor onze winkels. Als ze zeggen dat ze komen, dan komen ze ook. Altijd. Alle
Vonk-chauffeurs zijn vriendelijk, no-nonsense en de service is uitstekend.’’
DE TOEKOMST IS ORANJE
Expert is hard gegroeid en dat brengt uitdagingen met zich mee. De online orders vliegen de deur uit,
het aantal winkels groeit en Nederland kleurt steeds meer Expert-oranje. “Dat is natuurlijk positief, maar
het legt ook druk op het team.” Daniela ziet voor de nabije toekomst stabilisering als belangrijke taak.
“Als je niet oplet wordt je ingehaald door de tijd en je eigen succes. Dan moet je pas op de plaats maken om je systemen en processen te updaten.” Afsluitend concludeert Daniela positief:
“Ik hoop dat Vonk nog heel lang blijft bestaan. Laat ze vooral niet verleid worden door allerlei
corporate gedachten. Houd de pootjes in de modder en blijf ons goed faciliteren en uitdagen.
Ik kijk er naar uit om de komende jaren elkaar goed te blijven ondersteunen en door te pakken
op mooie plannen.”